Комфортний психологічний клімат та взаєморозуміння в колективі зменшують напруженість і конфлікти, що своєю чергою знижує плинність кадрів та підвищує продуктивність праці.
Лідерами у впровадженні корпоративної психології є IT і фінансовий сектор. Близько 60-70% компаній з цих галузей мають програми підтримки психічного здоров'я, що підтверджується нашим досвідом роботи з ІТ-компаніями.
Залежно від потреб організації, компанії можуть вибирати між внутрішнім психологом або зовнішнім провайдером психологічних послуг. Обидва варіанти мають свої переваги. Однак вибір між внутрішнім корпоративним психологом і послугами стороннього провайдера може значно впливати на ефективність процесу психологічної підтримки.
Отож на які основні критерії слід звернути особливу увагу, обираючи між "власним" та "стороннім", залученим з боку, психологом?
Згідно з дослідженням ВООЗ, майже 60% населення світу зайнято у трудовій діяльності. Працюючи 8 годин на день, ми проводимо близько 90 000 годин на робочому місці, що еквівалентно приблизно 1/3 всього життя.
Gallup виявив, що американські працівники все більше відокремлюються від своїх роботодавців, при цьому співробітники повідомляють про меншу чіткість ролі, меншу задоволеність своєю організацією, та менший зв’язок із місією чи метою своїх компаній. Співробітники також рідше відчувають, що хтось на роботі піклується про них.
Так, у першому кварталі 2024 року показник залученості співробітників впав до 30% як серед працівників, які працюють повний, так і неповний робочий день. Це падіння є найнижчим рівнем залученості за останні 11 років у США. Схожі тенденції спостерігаємо і в Україні. Окрім зазначеного вище, на залученість до роботи дуже впливають стреси внаслідок воєнних дій, часті відключення електроенергії, емоційне виснаження та брак мотивації тощо.
Турбота про ментальне здоров'я працівників допомагає бізнесу не просто залишатись ефективним, але й сприяє його масштабуванню у сучасних умовах. Комфортний психологічний клімат та взаєморозуміння в колективі зменшують напруженість і конфлікти, що, своєю чергою, знижує плинність кадрів та підвищує продуктивність праці.
Можливість опрацювати стрес чи особисті проблеми на зустрічі з психологом допомагає людям знайти емоційну рівновагу. У кризових ситуаціях, особливо в умовах війни, це стає важливою опорою. Завдяки цьому співробітники краще зосереджуються на робочих процесах, мінімізуючи відволікання.
Чого потребують українські працівники?
1. Інформаційна безпека та конфіденційність
2. Довіра та залученість
3. Різноманітність послуг
4. Аналітика та звітність
5. Можливість вибору
6. Економічна вигода та зручність
Які висновки можна зробити: що краще і на що орієнтуватись