Коли мільйони працівників по всьому світу були переведені на віддалену роботу, стало зрозуміло, чого не вистачає професіоналам, які раніше прекрасно справлялися з поставленими перед бізнесом завданнями. У контексті ефективності компанії часто згадуються «hard» і «soft skills», якими володіють її співробітники та топменеджмент, насамперед.
Перше (hard skills) — це професійні навички, основа діяльності. Для IT-фахівця — це знання мов програмування та вміння застосовувати їх на практиці, створюючи робочі програмні комплекси.
Soft skills — це вже навички вищого порядку, коли IT-фахівець не просто профі своєї справи, але й уміє розповісти про свої досягнення, легко вчиться та розуміє, що вчитися потрібно постійно. Він швидко входить у командну роботу і легко йде на контакт із керівництвом або замовником.
Концепцію «metaskills» увела 2016 року Емі Мінделл, американська психотерапевтка, коли про пандемію ще не чули, але невідворотна мінливість навколишнього світу вже вимагала якоїсь реакції. Metaskills у випадку з нашим IT-фахівцем — це здатність до саморефлексії, уміння відчути свій стан і зробити паузу, коли це потрібно, щоб не вигоріти. Уміння призупинити швидкість у нескінченних перегонах «досягаторства», відволіктися і перерватися, щоб довше залишатися в ресурсі та бути ефективнішим.